Çince Epoch Times’ın Okuyucu Trafiği Patladı

Epochtimes websitesi trafiği günlük 1 milyondan 4 milyona çıktı.

Çince Epoch Times’ın Okuyucu Trafiği Patladı

ÇKP içinde çıkan çatışmalar hakkında haber yayınlamaya başladıktan sonra Çince Epoch Times’ın okuyucu trafiği patladı.

Çince DaJiYuan olarak anılan gazete,  Kanada Başbakanı Stephen Harper’ın Çin ziyareti arifesinde patlak veren parti içi tartışma hakkında yüzlerce makale yayınladı.

Tüm olaylar, Chongqing kenti emniyet müdürü Wang Lijun’un eski Patronu Bo Xilai’dan canını kurtarmak için 6 Şubat tarihinde şehirden kaçarak Chengdu Amerikan Konsolosluğu’na sığınması ile başladı.

DaJiYuan,  Çin’in eski lideri Jiang Zemin ve taraftarları ile ÇKP içerisindeki muhalifleri arasındaki tartışmayı yakından takip ediyor.

14 Mart 2012’de, eski Chongqing Parti Sekreteri Bo Xilai partiden atıldı. Bu sansasyonel gelişmeyi Epoch Times çok önceden tahmin etmişti. Olayı takip eden yedi gün içerisinde, gazetenin web sitesi konu ile ilgili 224 makale yayınladı.

Epoch Times, Anakara Çin’in bağımsız sesi olarak tanınıyor. Hassas konular ortaya çıktığında, Çinli okuyucular sansürsüz gerçekler ve şeffaf yorumlar için Epoch Times’a bakıyor.

Websitesi sıralamaları konusunda pazar lideri olan Alexa.co’ya göre, Epochtimes websitesi trafiği günlük 1 milyondan 4 milyona çıktı. Hiçbir Çin gazetesi aynı trendi görmedi ve olayları Epochtimes kadar yakından takip etmedi.

Aynı zamanda Epochtimes’ın trafik sıralamasındaki yeri 8.000’den 2.000’e yükseldi.

The Epochtimes Kuzey Amerika’da Çinliler tarafından kuruldu. Medya üzerinde hatta yurtdışında yayınlanan Çin medyası üzerinde bile zaman zaman baskı kuran Çin rejiminden bağımsız haberler yayınlamak amacıyla kuruldu.

The Epochtimes bugün Çin’de sıkı bir şekilde sansürlenen dokümanları (ÇKP’nin tarihi ve karakteri hakkında dokuz yorum  serisi) yayınladı. Yayınlanan bu yorum 100 milyondan fazla Çinli’nin ÇKP ve yan örgütlerinden istifa etmesini sağladı.

Orjinal İngilizce haber

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.