Yeni Zelanda Yerel Dergi Yayıncısı Bay Li’nin Makalesinde Manevi Yankı Buldu
Caz müzisyeni ve dergi yayıncısı Mykeljon Winckel, Falun Dafa’nın kurucusu Bay Li Hongzhi’nin “İnsanoğlu Nasıl Var Oldu” adlı makalesini okuduğunda, makale, Winckel’ın insan medeniyetinin döngüleri hakkındaki ruhsal görüşleriyle örtüştü. Makaleyi hemen kendi web sitesinde yayınladı. The Epoch Times ile 23 Şubat’ta yaptığı bir röportajda, daha fazla insanın makaleyi okumasını umduğunu söyledi.
Bay Li’nin makalesi, insanlar için bir döngünün parçası olarak reenkarnasyondan bahsediyordu. Winckel, Batı teolojik geleneklerinde yer almamasına rağmen, hayattaki kişisel deneyimlerinin kendisini reenkarnasyona inanan biri haline getirdiğini belirtti. Dolayısıyla Bay Li’nin reenkarnasyon kavramı kendi inançlarıyla örtüşüyordu.
Winckel, ruhani yaşamında uzun bir yolculuk geçirdiğini, bir zamanlar Los Angeles’taki bir mega kilisenin müdavimi olduğunu ve tüm yaşamı boyunca inanç, umut, empati ve özgürlük arayışında olduğunu açıkladı.
“Makaleyi okuduğumda döngüyü anlayabildim ve makalenin bahsettiği döngüsel doğayı hissettim. Döngüler yaşam boyunca gelişir ve bu her birimizin başına gelir. Doğuyoruz, farklı aşamalardan ve farklı döngülerden geçiyoruz ve ölüyoruz. Ve her şey tekrar tekrar oluyor” dedi.
Winckel, Yeni Zelanda’da yayınlanan yerel bir derginin sahibi ve ayrıca bir caz müzisyeni.
Winckel’in Hollandalı ebeveynleri, 1950’lerin başında, İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Hollanda Doğu Hint Adaları’ndan, yani bugünkü Endonezya’dan Yeni Zelanda’ya gelmişlerdir. Babası savaşta yer almış, annesi ise 97 yaşında ölmeden birkaç hafta önce, savaş sırasında Japon Ordusu için hayat kadını olarak çalıştığını açıklamıştır. Winckel dindar bir aileden gelmiyordu, ancak annesi bir Yaratıcı’ya inanıyordu ve hayatında çok önemli bir figürdü. Aile geçmişi onun dünya görüşünü ve ruhani yaşamını şekillendirmiştir.
Annesinin ona olan etkisinden bahsederken Winckel, hayatı boyunca onu etkileyen güçlü sevgi ve hoşgörüsünü övüyor. ” Annemin nelere katlandığını ve bunları affedebilmeye sahip olacak kadar büyük bir sevgi kapasitesi olduğunu şimdi anlıyorum.” dedi.
Bay Li’nin, mevcut dünyanın evrenin dört aşamasının son kısmında olduğunu söylemesi hakkındaki düşünceleri sorulduğunda, Winckle onunla aynı fikirde olduğunu söyledi. Bu aşamalar; oluşum, durağanlık, dejenerasyon ve yok oluşu içerir. Böyle bir dönüşüm sürecinin sadece bireysel yaşam sürecinde değil, medeniyetin gelişimi ve evrimi de dahil olmak üzere her şeyde olduğu anlaşılıyor. Ayrıca, insanlığın totaliter bir mücadelede bir piyon olduğu görüşünü de ayrıntılı olarak açıkladı. Mevcut dünyamızda bu bir mücadeledir ve sona doğru yaklaşmaktayız. Winckle, “Çoğu insan makalenin ne hakkında olduğunu anlamıyor, bu nedenle Bay Li’nin bunu ortaya koyması önemli” dedi.
“Tarihe bakarsanız, medeniyetlerin döngüsel olarak yükseldiğini ve çöktüğünü görürsünüz. Bu medeniyetler her zaman bir döngüden ve bu döngünün aynı dört aşamasından geçerler” dedi.
Ayrıca, The Epoch Times hakkında konuşan Mykeljon, “The Epoch Times’ı diğer medya için bir akıl hocası olarak görüyorum, gerçeği arıyor ve harika bir iş çıkarıyor” dedi. Mykeljon, The Epoch Times’ı çok yakından tanıyor ve komünizm ve totalitarizm hakkında derin bir anlayışa sahip. Her zaman özgürlüğün değerini ve kişisel özgürlük arayışını vurguladı. Bu kaotik dünyada böylesine önemli bir konuyu gündeme getiren Bay Li’nin bu makalesini yayınlama cesaretini gösterdiği için The Epoch Times’ı övdü.
Yetenekli bir müzisyen olan Bay Winckel, 18 yaşındayken bir Amerikan eğlence şirketi tarafından, beş yıllık bir sözleşme ve kendisini Hollywood’a getirme fırsatı ile karşılandı. Eğlence sektörünün uyuşturucu ve kötü hisleriyle lekelenmek istemeyen Winckel, sözleşmeyi geri çevirdi ve Avustralya’nın Brisbane kentine giderek müzik akademisi sisteminde müzik teorisi ve performans teknikleri eğitimi aldı, caz performansında uzmanlaştı ve Yeni Zelanda’da kendi sahne sanatları şirketini kurduktan sonra kariyerine Amerika Birleşik Devletleri’nde devam etti.
2004 yılında Winckel, Amerika Birleşik Devletleri’nden Auckland’a döndü ve o zamandan beri devam ettirdiği, bir topluluk dergisi olan eLocal’ı kurdu. 2018 yılında ise, kendisi ve grubu üyeleri “Amsterdam” adlı parçayı çaldı ve bu parça Billboard’un Çağdaş Caz listesinde bir numaraya ulaştı.
Janice Liu bu habere katkıda bulunmuştur.
Haber : Daisy Lee, The Epoch Times
Çeviri : Tijen A.Ç., The Epoch Times, Türkiye
Yorumlar kapalı, ancak trackbacks Ve pingback'ler açık.