
Karayip Prensesi adlı kruvaziyer gemisi, 11 Mayıs 2026’da Florida’daki Port Canaveral limanına demirledi. Gemideki yolculardan 145’i ve mürettebattan 15’i norovirüs belirtileri gösterdi. Yolculardan bazıları hafif mide rahatsızlıkları yaşadı.
Salgının ardından Karayip Prensesi gemisinde kapsamlı temizlik ve dezenfeksiyon işlemleri başladı. Şirket yetkilileri, işlemlerin üzerine vakaların hızla azaldığını açıkladı. Yolcuların çoğu gemide 13 gün süren Karayipler turunun tadını çıkarmıştı. Güzergah Bahamalar, Aruba, Curacao, St. Maarten ve Porto Riko’yu kapsıyordu.
Norovirüs, genellikle kontamine yiyecek, su veya temas yoluyla bulaşan, gıda kaynaklı bir hastalıktır. Hastalık çoğunlukla kusma ve ishal ile kendini gösterir. ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi CDC gemideki vakaları kayıt altına aldı ve durumun kontrol altında olduğunu bildirdi.
Kruvaziyer şirketi Princess Cruises’in Star Princess adlı gemisi de Mart ayında Karayipler turu sırasında benzer bir norovirüs salgını yaşamıştı. Ayrıca o vakada da 141 yolcu ve 52 mürettebat etkilenmişti. Bu olay 2026 içinde Princess Cruises’in gemilerinde yaşanan ikinci büyük salgın olarak kayda geçti.
Öte yandan diğer kruvaziyer şirketleri de benzer gıda kaynaklı hastalıklarla karşılaştı. Ociana Cruises’un Insignia gemisinde Nisan ayında 19 yolcu ile 3 mürettebatın etkilendiği E. coli salgını gerçekleşti. Regent Seven Seas’in Seven Seas Mariner gemisinde ise Ocak ayında 21 yolcu ve 6 mürettebat E. coli nedeniyle hastalandı.
Princess Cruises, Caribbean Princess gemisine bir sonraki seferine çıkmadan önce kapsamlı bir temizlik programı uygulayacak. Yetkililer, yolcuların ve mürettebatın sağlığını korumak için dezenfeksiyon protokollerinin devam edeceğini belirtti.